Indkøbskurv

0,00 kr

Golden Fluid

Den flydende version Læs mere
Info Golden Fluid
Filtrering
  • Sortering: Producent Varenummer Beskrivelse Form Dimension Info Pris pr. enhed

Golden Fluid

- Den flydende version 'Fluid- i 119ml. Vi gør opmærksom på at pigmentindholdet i flydende form er lige så højt, som i den pastose version. Flydende akrylfarver egner sig særdeles godt til arbejde i tynde lag, ved blanding i gelmediums opnås en pastos farve. For et stort udvalg af mediums henvises til afsnittet akrylfarvemediums. Nu også i 4 unikke oxyd interference: og 6 almindelige interference nuancer.
905: Et udvalg af 10 fundamentale farver i 30ml. flasker. GOLDEN Principal Fluid Set forsyner kunstneren med et udvalg, der giver mulighed for at blande en basisskala af nuancer, der senere kan udvides med det store udvalg af nuancer i serien.
Generelt:
Heller ikke her anvendes fyldstoffer og lignende for at opnå en ens konsistens eller overflade. Det betyder at der også her er store forskelle i transparencen, dækkeevnen, brillancen og blankheden, afhængigt af pigmenternes egenskaber. Golden stræber efter det som værdsættes ved oliefarven: 'the organic look'. Det kommer specielt til udtryk når disse farver fortyndes eller anvendes laserende. Hvis man alligevel ønsker en ensartet karakter er der flere muligheder for at opnå det. Man kan blande en nuance, som normalt vil være blank med et 'matte' medium og vice versa. Hvis det er vigtigt at bibeholde samme konsistens, så er Fluid Matte Medium eller Polymer Medium det bedste valg. Det betyder dog at farveintensiteten nedsættes. Hvis det høje pigmentindhold er vigtigt, så vil det beste valg være at fernisere det færdige billede med matte, satin eller gloss varnish. På denne måde får hele billedet samme glans.
Fleksabilitet:
Fluidfarverne beholder en excellent fleksabilitet når tørre og det udelukker stort set faren for revnedannelse der kan opstå ved brug af naturlige eller andre syntetiske polymersystemer. Akryl står imod de konstante spændinger fra hør eller bomuld pga. skiftende temperatur eller skiftende luftfugtighed. Det er vigtigt at huske på at akryl begynder at hærde ved ca. 15° C.
Fortynding:
Fluid Acrylics fortyndes meget lettere end den tykkere Heavy Body. Det kræver mindre arbejde og derfor mindre skumdannelse og en mere ensartet blanding. Husk på at jo mere vand der bliver tilsat akrylmaling desto større bliver krympningen af det tørrende farvelag. For meget vand nedsætter bindeevnen af farvelaget og kan ødelægge det totalt. Ved normalt brug anbefales en maksimum fortyndning med vand i et forhold: 1:1. Ved indfarvning eller brugt i akvarel er der ingen grænser for fortyndning, da filmdannelse her er underordnet. Her er bundens absorberende evne afgørende for resultatet.
Fluids anvendelse:
Den lave viscositet gør at pensler let optager store mængder maling og afgiver den let, jævnt og over et længere penselstrøg. Tynde og højpigmenterede passager kan blive lagt, hvilket ikke er muligt med en fortyndet 'tyk' maling. Fluid kan kombineres med andre golden produkter og muliggør at der kan opnås enhver tænkelig konsistens uden tab af farvestyrke. Når farvestyrken er mindre vigtig så er der mange muligheder med golden gel mediums.
Lasur:
Når der ønskes ekstremt transparente lag, så er fluid den bedste farve at bruge. De blandes let i gels eller andre mediums, specielt de tyndere. Chancen for skumdannelse reduceres og farvelaget bliver mere transparent. Da fluid er højpigmenterede kan man nøjes med at tilsætte 2% fluid i en gloss gel eller Polymer medium for at opnå en transparent film.

Andre effekter:
Fluid egner sig særdeles godt til at blive hældt, dryppet, sprøjtet eller sprayet på et lærred. Nogle af disse teknikker giver en rimelig tyk film, hvilken kan blive influeret af tørringen. (akrylfarver krymper med op til 25-40% og giver store overfladespændinger). Dette, kombineret med den tynde konsistens, kan resultere i overfladedefekter, som viser sig som rynker, tårer eller fordybninger. Tilsætning af op til 5% Fluid til Golden GAC-800 reducerer disse ulemper.
Akvareleffekter:
Fortyndet med vand eller vand med Golden acrylic flow release (For at sænke overfladespændingen) egner Fluid sig særdeles godt til 'indfarvning's og akvarelteknikker. Udover papir er rå: eller behandlet lærred egnet som bund. De virker også godt på Golden Absorbent Ground hvilket kan være anbragt ovenpå gesso for at efterligne papirets sugeevne. Hovedforskellene mellem Fluid akryl: og akvarelfarve er, at Fluid tørrer hurtigere og er uopløseligt efter tørring. Disse egenskaber kan udnyttes i modsætning til akvarelfarver, hvor farverne altid har tendens til at løbe sammen. Herudover giver et enkelt lag Fluid akryl en særdeles intens farve. For at opnå samme intensitet er der brug for flere lag akvarel. Det vil sige at når det kommer til stykket er fluid en meget billig form for akvarel. Akvarel og Fluid akryl kan kombineres, hvorved man kan udnytte begge typers særegenheder. Ufortyndet Fluid kan bruges på samme måde som Art Masking Fluid med det forskel at den ikke kan fjernes bagefter.

Airbrush:
Fortyndet med lige dele Airbrush Medium fås en blanding med udmærkede spray-egenskaber. Malingen flyder godt gennem pistolen uden med det samme at opbygge malerester i dysen. Dysen bør have en åbning på mindst .3 mm. Mindre størrelser kræver en yderligere fortyndning med airbrush medium. Det nødvendige lufttryk ligger på 2 : 4 bar.

Afmaskning:
Fortyndning med Airbrush Medium kan give problemer. I tykkere lag tager det flere dage før farvelaget er hærdet igennem. I denne tid kan farvefilmen klæbe sig fast til afdækningsvæsken. Afdækningsvæsken vil være svær at fjerne bagefter. For at undgå problemet fortyndes med det hurtigere tørrende Golden Airbrush Transparent Extender.

Afdækning med tape:
Allerførst er tapens kvalitet afgørende for det endelige resultat.
-1) Elastiske typer (isolerings tape) gør det svært at lægge lige linier.
-2) Tape med for stor klæbeevne kan ødelægge underlaget. (Også hvis det er maling.)
-3) Afdæknings tape med lav klæbeevne er det bedst egnede.
Tip:
Klæbeevnen på tape nedsættes ved G23at klæbe den på en ren overflade og løfte den af igen.

Det næste problem er at farven løber ind under tapen med en ujævn kant til følge. En måde at undgå problemet på er en transparent forsegling af de små åbninger inden indfarvning. Når tapen er på plads anbringes Golden GAC-200 over kanterne. Hvis airbrush benyttes til forsegling så fortyndes med Golden Airbrush Transparent Extender. Så snart GAC-200 er tør nok, anbringes farven og om muligt fjernes tapen inden farven er tør.

Airbrush på stof:
En 1:1 blanding af Fluid og Golden Airbrush Medium giver en konsistens velegnet til airbrush på stof. Der kan arbejdes i fine detaljer og farverne er holdbare nok til at modstå gentagen vask og tørring uden mærkbare tab i farveintensiteten. Stoffet bliver ikke stift, selvom der sprayes i flere lag. En anden fordel er at det ikke er nødvendigt med nogen form for fiksering. Stoffet skal have lov til at tørre i en uge eller mere. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så er tørretumbling i 40 minuter på højeste niveau et godt alternativ.

FÅ INSPIRATION OG BLIV KLOG PÅ NYE PRODUKTER - FØLG OS PÅ DE SOCIALE MEDIER